wtorek, 7 kwietnia 2015

Zbieramy, segregujemy i kombinujemy...Ekologia

Jak co roku w naszej Gminie jest organizowany konkurs ekologiczny dla dzieci ze szkół podstawowych oraz gimnazjalnych. 
Przez trzy lata razem tworzyłyśmy prace z Olą i co roku  prace nasze otrzymywały nagrodę za pomysł i użycie produktów wtórnych;) Nie chwalę się tym absolutnie, po prostu cieszę się gdy nasze pomysły mają zastosowanie w domu i otoczeniu a można je zrobić nie wydając wielkich pieniędzy;)
W tym roku Michasia pierwszy raz bierze udział w tym konkursie jak wiadomo to już 4 klasa. Tematem przewodnim dla klas podstawowych  jest wydzieranka i  użycie puszki lub butelki i zrobienie z nich czary mary. 
Tak więc  pomocy przy wydzierance Michasia nie potrzebowała i stworzyła taką oto sowę;)
jako drugi projekt powstał zielnik lub szklarnia, dodając tylko folię, tu już była potrzebna pomoc mamy i taty ale spędzając razem czas to czysta przyjemność.


do środka wsypiemy ziemię i  nasiona, będzie pięknie się prezentować na parapecie;)

a to praca Oli, komplet biżuterii: kolczyki, bransoletka oraz broszka z użyciem gazety, sznurka oraz końcówek od puszek:

prace zgłaszam na wyzwanie do Gosi  jestem ciekawa Waszych opinii;) 
jestem zdania że gdy dziecko podejmuje wyzwanie z konkursem to ja tylko mogę pomóc ale nie mogę robić prac za nie bo to mija się z celem;)

a teraz życzę Wam wspaniałego tygodnia!!!!!

26 komentarzy:

  1. Ale macie fajnie : ). Też bym chętnie pokombinowała w klimatach eko : ). Niestety gimnazjum mojej córki nie może się pochwalić takimi fajnymi akcjami,bo wiesz,tak jak Ci już kiedyś wspominałam : "młodzieży się nic nie chce " ; ). Wydzieranka rewelacyjna,pamiętam,że jak chodziłam do szkoły to szczerze nie znosiłam technik typu wydzieranka,a już broń boże wylepianka z plasteliny,brr. Tym bardziej podziwiam to arcydzieło : ). A biżu równie piękne : ). Jestem pewna,że znowu wygracie : ))). Pozdrowionka : )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Monika wyniki w przyszłym tygodniu, najważniejsze że dziewczynom się chciało;)choć jak pisałyśmy o szkole to zachwytu nie ma i pochwał też nie, na szczęście te prace będzie oceniało inne grono;)buziaki

      Usuń
  2. zielnik rewelacja, z moich ukochanych puszek:))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosiu puszki to podstawa, już praca zagospodarowana będzie do pracowni przyrodniczej w szkole Michasi;)

      Usuń
  3. Wszystkie prace są fantastyczne :) Tyle niesamowitych rzeczy :) Pozdrawiam Serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawe prace i myślę, że nagrody w konkursie gwarantowane:)
    Zdolne masz córeczki, bo prace na prawdę rewelacyjne.
    Pozdrawiam serdecznie całą utalentowaną Rodzinkę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Utalentowana to faktycznie jest każda ma swoją dziedzinę
      a z nagrodami zobaczymy kilka ciekawych prac jest;)buziaki!

      Usuń
  5. Fantastyczne prace! Jestem pod wrażaniem :)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Aniu widac , że córeczki zdolniachy po mamie. Piekne prace powstały i mysle , że znowu wygracie czego Wam serdecznie życzę. U mnie z eko to tylko sortowanie śmieci i czase jakieś decou z odzysku. :-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu ja talent mam po prababci i babci i mamie, myślę że to rodzinne jest bo brat ma smykałę do budowlanki i recykling rury rureczki i drewno;)a najważniejsze dla mnie że dziewczynom moim się chce coś robić z nami;) buziaki

      Usuń
  7. Ależ Ty masz kreatywne te swoje córeczki. Super prace wykonały :).

    Też jestem zdania, że pomóc można ale nie zrobić za kogoś ...

    Ty, to masz same skarby w domu :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak i na deser mąż piekarz i cukiernik;) ale prace jak najbardziej same ja moge wesprzeć doradzić i zmobilizować, bo różnie jest;) buziaki

      Usuń
  8. Prace bardzo pomysłowe , nie wiem czy sama wpadłabym na taki sposób wykorzystania puszek. Powodzenia w wyzwaniu i gratulacje dla dziewczynek . Pozdrawiam !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marysiu polecam nawet jako mini szklarnię a sklejałam je klejem na gorąco;) buziaki

      Usuń
  9. Sóweczka pierwsza klasa brawa dla Michasi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosiu dziękuję i przekażę Michasi;)

      Usuń
  10. Ciekawe są takie eko - akcje. Wspierać i brać udział:-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne prace wykonały dziewczynki!!!! Puszki fantastyczne wykorzystane! Też jestem zdania, że pomagać, a nie robić za ......ale powiem Ci, że moi chłopcy to talentów plastycznych za dużo nie posiedli, szczególnie najmłodszy syn, więc czasami zmuszona byłam wykonać zamiast...Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu dla dobra sprawy czasami trzeba ale jestem pewna że w domu masz złote rączki do innych rzeczy;)

      Usuń
  12. Wspaniałe ekologiczne prace:) Wygraną córcia ma już w kieszeni:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Asiu dziękuję zobaczymy jak z wygranymi będzie wiem jedno sowa ma w domu swoje miejsce;)

      Usuń

Jedno słowo pozostawione w komentarzu dzięki Tobie
może zrodzić kolejny wspaniały pomysł jak fajnie spędzić czas;)
Dziękuję!